Geng Gajusss n Gojess ;)

Wednesday, April 20, 2011

"perjuangan x terhenti disini"


hujan renyai-renyai turun membasahi tubuhku...inginku cari tempat tuk berteduh namun laluan yang aku lalui hanya dikelilingi dengan pokok-pokok besar..betapa aku merasakan diriku begitu kerdil ketika itu.ditemani dengan bunyian serangga kecil yang begitu kuat memecahkan kesunyian yang begitu menakutkanku..tiada mentari yang menerangi,hanya kegelapan dan hanya ada aku...

deruan air menarik perhatianku..aku menusuri jalan-jalan yang penuh liku...hinggalah aku sampai di suatu tempat dimana bunyi deruan air itu semakin kuat kedengaran..akhirnya aku menjumpai air terjun yang begitu cantik sekali..ya..cantik sungguh ciptaan yang Tuhan ciptakan...air yang bersih tanpa ada sebarang kekotoran akibat manusia...lalu, aku pergi membersihkan diriku lalu berehat dibawah pokok..saat ku melihat air terjun itu mengalir dengan deras,air mataku tiba-tiba mengalir tanpa kupinta...sungguh hatiku begitu hiba dikala ini.. aku sendirian menangisi diriku ini... untuk apa aku sendiri tidak mengerti..

melalui onak yang berliku begitu memeritkan hidupku..bertambah perit hatiku bila impianku tidak tercapai...terlalu banyak kesilapan yang telah aku lakukan dimasa lalu...suda banyak kali aku jatuh tersungkur...namun ku akur dengan segala ketentuan ilahi...bukan semua manusia akan memiliki apa yang mereka impikan..dan bukan mereka yang impiannya tidak tercapai tidak boleh berjaya..

kini aku kenal apa itu erti kehidupan..walau berapa kali kita jatuh tersungkur,tak semestinya masa akan datang kita akan melalui kehidupan yang sama...pasti suatu hari akan ada sirna dalam hidup kita....saat itu pasti akan tiba...saat ini jua segala memoriku mula bertandang kembali..segala suka duka aku tempuhi...akan ku jadikan ia sebagai kenangan yang terindah dalam hidupku dan juga sebagai pengajaran tuk aku tabah dimasa hadapan..

doaku agar KAU tabahkanlah hati hamba agar hamba bisa menghadapi segala dugaan yang KAU berikan kepada hamba...KAU berilah sinar kebahagiaan dalam hidup hamba...KAU maha mengetahui segalanya...

4 org sdg potpet! potpet!!:

NARDtheNERD said...

yupp.
harus tabah.
gambate ne.
:)

Unknown said...

@NARDtheNERD
uhuhu.....
thankz nard...
yeahh..
gambate...
^_^

LaCosTe said...

hidup ibarat roda...
skejap di atas sekjap di bawh....
mslah nya skunk,kita bukan roda...ok??
cuma kehidupan...!!!!
apada merepek ang nie APEX...???? ^^
HAHAHAHA
2 laaa,skunk nie manusia yg berAGAMA ISLAM dah lupa pd PENCIPTANYA...kn???
Ampunkan semua dosa keluargaku,guru2ku n kwn2 ku..
AMINNNN...!!!!

Unknown said...

@LaCosTe
ble apex suda berkata2...
huhuhu....
2 la,mnusia smakin alpa dengan khidupan yg dimiliki..TUHAN yg mencipta mnusia lupakan..
amiiinnn...
kudoakan kesejahteraan kamu apex...

apex jgn tyang body kt sini apex...
hahahahaha....