Geng Gajusss n Gojess ;)

Monday, November 21, 2011

Berubah Kerana ALLAH







disini bermulanya satu detik permulaan,disini juga berakhirnya detik kehidupan..hidup penuh dengan dugaan dan tidak ada satu pun manusia yang boleh lari dari dugaan yang diberi..kita juga kadangkala terlalu leka dengan hal dunia..mengejar segala benda yang ada diduniawi..walau kita berjaya didunia,sekaya mana pon kita,sebijak mane pon kita,diakhirat nanti kita tetap sama..hanyalah seorang manusia yang tidak punya apa-apa...apa yang membezakan adalah kebaikan dan keburukan yang kita lakukan didunia...




aku sendiri kadangkala terlalu leka dengan hal duniawi...bila diimbas kembali masa-masa lalu Ya ALLAH betapa alpa nya aku..bila terkenang kembali masa lalu aku terfikir mengapa aku dilahirkan didunia dan aku tidak perlulah lalui segala dugaan yang DIA berikan untukku..tetapi bila difikir balik TUHAN menguji aku untuk aku lebih mengenali dan belajar dari kesilapan..




bukanlah ingin bersikap riak,tetapi alhamdulillah sedikit demi sedikit,ary demi ary aku berubah untuk jadi lebih baik berbanding dulu..dari tidak bertudung,sekejap pakai sekejap x dan sekarang alhamdulillah aku sudah pakai tudung selalu..




tak kesah la orang nak kate apew,berubah cuma pakai tudung tapi baju lengan pendek segala,tapi aku x amek kesah...berubah dengan niat yang ikhlas..kalau berubah secara mendadak tapi akhirnya kembali macam dulu,kalau berubah hanya sekadar ikut fesyen lebih baik tak payah berubah...




papew un kiter berubah kerana ALLAH...walaupun sedikit perubahan lama kelamaan insyaallah pasti akan ada perubahannya...ALLAH sentiasa memberi peluang kepada hamba-NYA yang ingin bertaubat.. =)

0 org sdg potpet! potpet!!: