Geng Gajusss n Gojess ;)

Friday, November 25, 2011

Ciri-Ciri Suami Pilihan

 

cakap pasal lelaki,perempuan mesti nak cari yang ada ciri-ciri macam kat atas tu kan..yang soleh,sedap mata memandang,bertanggungjawab,berperwatakan baik..sapalah yang tidak mahukan lelaki seperti ini kan..kalau fi sendiri pun fi mahu...korunk??jangan tipu ea kalau korunk tak mahu macam 2..kan3.. :P

berapa ramai lelaki yang ade semua ciri-ciri macam 2 kan...1 dalam 1000 orang yang ada dimuka bumi ini..pada fi,cukuplah dia seorang yang dapat jadi pemimpin kepada isteri dan keluarganya..baik akhlaknya..tetap pegangan agamanya...kalau sekadar ada rupa,tetapi jahil agama tak guna jugak..sape yang akan membimbing isterinya jika tersalah langkah..

selalu dengar orang kata :
"WANITA YANG SOLEHAH HANYA UNTUK LELAKI YANG SOLEH DAN WANITA YANG TIDAK BAIK HANYA UNTUK LELAKI YANG TIDAK BAIK"
terpikir jugak,andai wanita yang solehah hanya untuk lelaki yang soleh,pastinya mereka tidak akan tersalah langkah kerana masing2 mempunyai akhlak yang baik tetapi bagaimana dengan yang sebaliknya..andai lelakinya jahil dengan agama,isterinya pula ikut sahaja rentak suaminya..siapa yang akan membantu untuk mengubah mereka..

pada fi,jodoh itu kuasa Tuhan..andai kita ditakdirkan dapat yang soleh dan solehah digandingkan dengan lelaki dan wanita yang tidak baik,itu satu ujian bagi mereka tuk membimbing dan pelihara hubungan dengan sebaiknya..

papepun itu hanyalah pandangan fi...pandangan korunk pasti berbeza bukan.kita harus redha dengan jodoh yang diberi Tuhan...kita hanya mampu merancang tetapi Tuhan yang menentukan..ada usaha,doa insyaallah apa yang dirancang pasti akan dimakbulkan...hopefully apa yang fi dan bf rancangkan direstui TUHAN..aminn...

0 org sdg potpet! potpet!!: