Geng Gajusss n Gojess ;)

Tuesday, February 22, 2011

@_@Lumrah Hidup @_@


Angin sepoi2 bahasa,
Sejuknye mencengkam ke jiwa,
Pagi kian menjelma,
Mnunggu mentari muncul tiba…

Si dara menanti sntiasa,
Menanti saat yang akan tiba,
Yang amat bererti untukmu jua,
Menunggu si teruna pulang kedesa…

Ingin ku nyatakan rindu padamu kini,
Namun kau tiada disisi,
Segalanya aku pendam dihati,
Sehinggalah kau muncul didepanku nanti,
Akanku luah segala yang terbuku dihati…

Walau ada yang menyindir,
Tidak dihirau sindiran itu,
Biarlah aku dengan hidupku,
Engkau hanyalah masa silamku…

Dilaman social ku letak gambarnya,
Mengatakan aku sudah berpunya,
Andai jodoh kami tiada,
Tidak ku malu tuk menyatakannya…

 Walaupun orang sibuk mengata,
Dulu menyatakan cinta disini sana,
Gambar bersepah merata-rata,
Namun akhirnya bepisah jua,
Aku redha dengan ketentuan-NYa,
Andai itu suratan takdirnya…

ALLAH itu maha berkuasa,
Memberi dugaan kepada hambanya,
Supaya  hambanya mempelajari segala,
Mengenai kehidupan didunia…

Aku bersyukur kepada-NYA,
Kerna masih diberi nyawa untuk hidup didunia,
Walau banyak dugaan yang kuterima,
Semua itu ada hikmahnya…



Nota kaki : stop here…korunk xpayah la feeling…bru blajar nk berpuitis walaupon fi nie bkas stdent sstera…nie sume madah berhelah jew..tiada kena mngena ngan yang hdup atau yang mati…rekaan semata2.. @_@

0 org sdg potpet! potpet!!: