Geng Gajusss n Gojess ;)

Sunday, February 20, 2011

NuKiLaN AtY


hidup ini ibarat roda,
sentiasa berputar seperti masa,
masa yang tidak menunggu kita untuk segalanya,
masa yang akan bergerak kehadapan,
masa yang tidak lagi boleh diundur,
masa yang akan dilalui oleh kita semua...

hidup ini ibarat roda,
kadangkala kita diatas,
kadangkala juga kita akan berada dibawah,
andai kita jatuh pada awalnya,
masih ada insan yang akan membantu kita,
tapi...
andai kita jatuh disaat genting,
masih ada ke insan yang akan membantu kita,
segalanya sudah terlambat untuk menyesali segalanya...

hidup ini ibarat roda,
berputar menemui arah tujunya,
begitu jugalah dengan aku,
yang sentiasa mencari hala tuju aku,
mencari masa depan yang pasti,
dulunya,
kawan sentiasa ada disisi,
yang hanya memikirkan keseronokan,
xpernah memikirkan mase depan,
sekarang,
baru ku sedar semua itu,
tiada kawan disisi amat perit,
tiada lagi tempat tok mengadu,
tiada lagi teman tok bergelak tawa,
mereka ada masa depan yg terjamin,
manakala aku,
jatuh tersungkur,
segalanya berakhir disitu...

hidup ini ibarat roda,
sesal,kecewa,sedih,
bukanlah penghalang untukku,
kehidupan perlu diteruskan,
ibarat jam yang berdetik,
yang tidak akan berputar kebelakang,
begitu jugalah dengan aku,
segalanya adalah hikmah untukku,
dan aku,
harus terima andai itu takdirnya...



nota kaki : berusaha gigih tok mencapai masa depan yang baek,tak kire la laluan hidup kita senang atau sukar..percaya pada diri dan terima segala yang telah ditentukan oleh-NYA....

0 org sdg potpet! potpet!!: