Geng Gajusss n Gojess ;)

Saturday, March 5, 2011

ia sepertiku...

hujan,
kau datang dan pergi dengan tiba2,
yang turun membasahi alam,
yang luas terbentang...

hujan,
kau bagai diriku,
yang dilanda kepiluan,
menangisi segalanya,
kekesalan diriku...

hujan,
kau turun mencurah bumi,
seperti juga diriku,
yang menangisi segalanya,
diatas perbuatanku,
yang telah menyakiti aty dan perasaan,
membuatkannya kecewa denganku...

aku alpa,
aku khilaf,
membiarkannya keseorangan,
melewati ary2 mendatang bersendirian,
dimanakah aku???
aku ada tapi hanya berdiam,
tidak berkata apa2,
tiada butir bicara,
yang ada hanyalah sepi...

bukan niatku untuk berdiam,
aku terkilan dan aku tertekan,
sepertimu jua yang terkilan dengan sikapku,
segalanya kuhamburkan padamu,
ya...kecewanya kamu dengan kata2ku,
namun segalanya sudah terlambat,
semuanya diatas kesalahanku...

kini kuhanya menunggu,
menunggu dan terus menunggu,
walau kutahu diriku takkan lagi,
mendapatkanmu,
kepada-NYA ku berserah,
memohon petunjuk ilahi,
memberi kekuatan kepadaku dan dirinya,
menghadapi dugaan yang menimpa,
menyesali perbuatan yang tak terhingga,
kuterima keputusannya,
walau dihati hanya TUHAN yang mengetahui
kekesalannya...

0 org sdg potpet! potpet!!: