Geng Gajusss n Gojess ;)

Tuesday, March 8, 2011

Sesuatu yang hilang

Aku termenung,
Di kamar sendirian,
Bertemankan bunyian burung berkicauan,
Bersama tiupan angin dikala pagi
Yang amat menyegarkan,
Suasana pagi yang begitu mendamaikan,
Betapa aku menyukai waktu itu…

Aku termenung lagi,
Fikiranku melayang entah kemana,
Mencari sesuatu yang aku sendiri tidak ketahui,
Mengharapkannya datang kembali,
Bersama sesuatu yang kucari,
Walau kutahu ia tidak akan terjadi,
Namun kuharap jua ia akan kutemui…

Puas sudah aku berfikir,
Memikirkan sesuatu yang hilang itu,
Adakah ia suatu benda,
Bernyawa atau tidak?
Atau ianya suatu perasaan,
Tapi apakah perasaan itu?
Sungguh aku tidak pasti apakah dia sesuatu itu,
Yang pasti,
Kutidak berhenti menyerah di situ,
Selagi tidak temui sesuatu itu…

0 org sdg potpet! potpet!!: